Baterija, kot pogosto slišimo to ime, je drugo ime za akumulator. To je naprava za shranjevanje električne energije, ki jo po potrebi sprošča za pogon motorjev, napajanje elektronskih sistemov ali različnih naprav. Brez njega si danes ne predstavljamo avtomobila, motorja, tovornjaka ter celo številnih gospodinjskih pripomočkov.

Vloga, ki jo ima akumulator je izredno pomembna

A kako pravzaprav deluje in iz česa je sestavljen?

Klasičen avtomobilski akumulator je sestavljen iz več osnovnih delov. To je iz ohišja, elektrodnih plošč, elektrolita in separatorjev. Ohišje, običajno izdelano iz trpežne plastike, zagotavlja mehansko stabilnost in preprečuje iztekanje tekočine. V notranjosti so nameščene pozitivne in negativne plošče, ki so potopljene v elektrolit, raztopino žveplene kisline in destilirane vode. Plošče so iz svinca oziroma svinčenih zlitin, separatorji med njimi pa preprečujejo stik in s tem kratke stike. Delovanje akumulatorja temelji na kemijski reakciji med svinčenimi ploščami in elektrolitom. Ko akumulator oddaja električno energijo, pride do kemične pretvorbe, pri kateri se na ploščah tvori svinčev sulfat, elektrolit pa se postopno izčrpa. Ko akumulator polnimo, poteka reakcija v obratni smeri. Svinčev sulfat se razgradi in povrne v prvotno stanje, elektrolit pa ponovno pridobi svojo moč.

Prav zaradi tega je akumulator ponovljivo energetsko skladišče. Ena pomembnejših njegovih lastnosti je napetost, ki pri večini avtomobilov znaša 12 voltov. Kapaciteta pa pove, koliko električne energije lahko shrani, kar vpliva na dolžino delovanja. Pomemben dejavnik je tudi zagonski tok, saj mora ob zagonu motorja v zelo kratkem času sprostiti veliko energije. Z leti se akumulatorji obrabijo. Elektrolit se porablja in sposobnost shranjevanja energije je vse manjša. Zato jih je priporočljivo redno preverjati in po potrebi zamenjati. V novejših vozilih se vse pogosteje uporabljajo naprednejši tipi akumulatorjev, ki omogočajo daljšo življenjsko dobo in boljše delovanje pri sodobnih sistemih start-stop.

Torej to ni le kos plastike pod pokrovom motorja, ampak ključen in prepotreben vir energije, ki omogoča zagon motorja, delovanje svetil, radia in drugih električnih sistemov.